BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

s3liparkamek

s3liparkamek

Tuesday, February 9, 2010

Apa Akan Jadi Kalo Kita Trenslatekan Bahasa Melayu ke Bahasa English Tanpa Pakai Otak..... jeng jeng jeng....

Nak dijadikan cerita.... ade la satu hari tu aku buat assignment.... pastu si lekcherer ni lak ngengade nak bebudak dia (aku adalah dikalangan bebudak tersebut itu tadi) wat assignment tu dlm Bahasa melayu..... konon2nya nak berbakti kepada bangsa la tanak guna bhs asing.... ceh! (menyusahkan aku ade la...)

terusan..... (tetiba bhs indon lak).... lalu aku pun mula la mencari maklumat kat 'tenet'.... cari punya cari punya cari..... zaaasssss!!!! suma yg aku jumpa dlm bhs omputeh.... ade gak dlm bahasa uganda tapi aku tak paham *ini sengaja ditokok darabkan*..... hmmmm.... cmner ek? takkan aku kena trenslet sumer kot.....

------45 saat kemudian-----

eh? tetiba ternampak lak suatu kelibat laman web; "web page translation....."(pura2 tekejut... padahal memang dah tau pun benda tu wujud sbnarnya... ceh...apa ndak kah?)

lalu aku pun tanpa berfikir terus meneranslatekan webpage-article yg ku cari ke bahasa melayu......
jeng jeng jeng...... hampir termeninggal aku melihat kejadian perkataan yg ditranslatekan oleh website tersebut..... punya lah men'nerenselate' sampai dah takde maksud dah article yg aku transletkan..... warhkahkahkah...... lucu bena eyh (membahasa s'wak jap)

meh aku bagi sedikit bayangan kat korang.....(ini bukan dr assignment)


1) Can you just knock it off? = bolehkah anda baru sahaja mengetuk ia dipadamkan?
2) time's up! = masa ke atas!
3) don't mess with me = jangan kotoran dengan saya
4) you are such a liar = anda sedemikian satu pembohong
5) Can you not see how weird this is? = bolehkah anda tidak melihat bagaimana pelik ini merupakan?
6) are you fucking kidding me? = adakah kamu bersetubuh beranak saya?
8) I really don't think that this is a good idea = saya sangat jangan fikir itu ini adalah satu bagus cadangan.(ntah pe2 ntah maksood?)




ape ni?
i mean.....wtf? ikut suke je website tu nak translate.... ada byk lagi contoh sbnrnya.... aku malas nak letak... buat sesak napas je nanti kalo baca.... heh... (xD)

2 comments:

MalamDecipher said...

wahhahhahaha!!!! adakah kamu bersetubuh beranak saya...!!!! aku paling suka ya...!!! lawak aih!!!

sabby zain said...

ade lagik.... down to earth--> anda turun ke bumi... wakakakakka... ni amik dari fb... hahahah